catcatch

Feel good? Feel better with me!!! :)

Nyårsafton- I am blessed.

på 31 december, 2011

Blessed.

På engelska, betyder blessed, typ, välsignad. Tyvärr låter välsignad så himla…. religiöst. Så kyrkligt. Så… trist.

Men likväl känner jag det så. Men min egen översättning skulle vara… liksom… överväldigad… TACKSAM, tror jag.

Jag har det bra.

Jag har en man som är hyfsat kär i mig fortfarande efter snart 15 år.

Jag har 2 friska barn. De har sina sidor, men de är begåvade, fina och omtänksamma!

Jag har jobb. Ekonomin är inte på topp men vi kan betala räkningarna varje månad.

Jag har en masssa goa vänner. Både tjejkompisar, Killkompisar och vänner till hela familjen.

Jag har ett schysst hus med badrocksavstånd till en badsjö.

Jag har en fin tvättstuga, en walk-in closet och ett skafferi där jag nog kan få in 10 personer om det kniper.

DET låter väl lyxigt???

(Jag går sällan på restaurang, inte ens pizzerior, jag köper kläder på second-hander, vi äter blodpudding, varvat med oxfilét. Vi sparar till att gå på Grönan varje år, men vi äter gärna makaroner för att få åka utomlands.)

Jag har en toppensyster och en Mamma som är för god för att kunna beskriva.

Det finns en massa människor som bryr sig om mig, en del vet jag knappt att de gör det, ändå gör de det!!!

Men det lyxiga i mitt liv, det är att jag lever i en demokrati, jag får rösta, ha åsikter, ha en blogg. Jag har tak över huvudet, mat varje dag och REN luft att andas. Jag har jobb, vänner, kärlek, vänskap, jag dricker rödvin med vänner, jag har gäster säkert 3 ggr per vecka, året runt, som jag hoppas kommer, inte BARA för att de vill slippa laga mat…. 😉

 

Jag kan välja. VÄLJA!!! Valfrihet.

Jag kan välja blodpudding å makaroner för att få åka till Turkiet.

Jag kan välja pizza nån dag och välja bort en ny vinterjacka.

Jag får älska hur många, och hur mycket jag vill…. ❤

Jag kan välja att se med tro, hopp och förväntansfullhet på framtiden.

Jag väljer glädje.

Jag väljer att se 2012som det bästa året hittills i mitt liv!!!

Jag ska fylla det med HÄLSA! med utstrålning, resor, kärlek, vilja, fester, god mat å dryck, personlighet, vänner, havet, skratt, träning, tjejmiddagar, polare, fniss, promenader,Hawaii, bus, sjöar, kompisar, maraton, samtal, himmel, charm, färger, möten, skogen, hemlisar, Holland, gapflabb, mys, förtroenden, styrka, triatlon, glädje. Sen ska jag toppa det med lite ljug, lite förtroendemissbruk, lite skitsnack och besvikelser, som kommer från andra- ALLT bara för att jag ska njuta desto mer av allt det andra, ljuvliga!!

Jag önskar er alla, vänner, fiender, kollegor, kompisar från förr, avundsjuka, missunnsamma, glada, fula, goa, ja ALLA, ett riktigt Gott, berikande, Hälsosamt, Lyckligt 2012.

NU, ska jag gå upp till våra gäster å grannar, iförd badrock och med iskall champagne i högsta hugg, för att välkomna det nya året i en ved eldad tunna, se på stjärnorna och NJUTA!!!

I am TRULY blessed.

Puss! ❤


Lämna en kommentar