catcatch

Feel good? Feel better with me!!! :)

Min jordiska boning

på 9 februari, 2013

Min kropp är fantastisk!!
🙂
Den har låtit mig uppleva såååå mycket!
Den har tagit mig jorden runt, bestigit berg, simmat i hav å sjöar, klättrat uppför vattenfall, åkt på rumpan ner och hoppat utför stup, den har cyklat, joggat, sprungit, hoppat, lekt och levt.
Den har dansat.
Den har känt.
Den har älskat och tagit mig till oanade höjder…
SydostAsiens högsta berg till exempel.
Den har genomfört Duathlon och Triathlon!
Den har åkt skidor, i berg å på hav, den har flugit helikopter, paddlat åkt speedboat och white- and blackwaterrafting, den har trummat med muslimska infödingar i Borneos djungler, varit rädd för krokodiler som velat ta sig en närmare titt på den, (läs:smaka),
den har hajkat, kajkat och snorklat med sjölejon, sköldpaddor, pingviner, ödlor, rockor och hajar.
Den har druckit, ätit och varit sjuk ibland.
Den har skrattat, fnissat och sjungit.
Den har njutit.
Mina ögon har sett så mycket vackert, hjärtat bultat hårt av ansträngningar, excaltering, spänning och upphetsning.
🙂
Nu har den klarat av ett Combatpass trots värk efter Pump i förrgår.
Magen är stor av njutning.
Men aldrig mer ska jag klaga över gropar i lår, för hellre det än inga ben alls.
Acceptans är vägen till lycka.

Kommentera

